interaction capability *
interaktsioonivõime
olemus
ISO/IEC 25010:
toote võime olla määratud ülesande täitmiseks spetsifitseeritud kasutajatega interaktsioonis teabevahetuseks kasutaja ja süsteemi vahel kasutajaliidese kaudu
(i) toote kvaliteedimudelis keskenduvad interaktsioonivõime ja selle alamomadused selliste atribuutide kogumile, mis võimaldavad kasutajate (või operaatorite) interaktsiooni konkreetsete ülesannete täitmiseks mitmesugustes kasutuskontekstides; teisalt , kasutuskõlblikkus, kasutuskvaliteedi mudelis (ISO/IEC 25019) määratletuna keskendub igakülgselt kasutamise tulemustele, et teha kindlaks, kas kasutajad lahendavad konkreetses kasutuskontekstis oma ülesandeid toimivalt, tõhusalt ja rahuldusega
(ii) interaktsioonivõime on kasutuskõlblikkuse eeltingimus
(iii) interaktsiooni üldse ISO TR 25060 määratletuna on "teabevahetus kasutaja ja interaktiivse süsteemi vahel kasutajaliidese kaudu"
= capability of a product to be interacted with by specified users to exchange information between a user and a system via the user interface to complete the intended task
Note 1. Interaction capability in the product quality model and its subcharacteristics focus on a set of attributes that enable interaction by users (or operators) to complete specific tasks in a variety of contexts of use. On the other hand, usability as defined in the quality-in-use model (ISO/IEC 25019) comprehensively focuses on outcomes of use to determine whether tasks are achieved by users with effectiveness, efficiency and satisfaction in a specific context of use.
Note 2. Interaction capability is a prerequisite for usability.
Note 3. Interaction itself is defined in ISO TR 25060 as “exchange of information between a user and an interactive system via the user interface”.