executive management
tegevjuhtkond; tegevjuht
olemus
ISO/IEC 27000, top management:
isik või rühm, kes/mis kõrgeimal tasemel
suunab ja juhib organisatsiooni;
(i) tal on õigus organisatsioonis
delegeerida oma võimu ja anda ressursse;
(ii) kui haldussüsteemi haldusala hõlmab ainult
organisatsiooni osa, siis tähendab tegevjuhtkond ainult neid, kes suunavad ja juhivad seda organisatsiooniosa;
(iii) tegevjuhtkonna koosseisu võivad kuuluda näiteks direktorid, rahandusjuhid, infojuhid
=
person or group of people who directs and controls an organization at the highest level
Note 1. Top management has the power to delegate authority and provide resources within the organization.
Note 2. If the scope of the management system covers only part of an organization, then top management refers to those who direct and control that part of the organization.
Note 3. Top management is sometimes called executive management and can include Chief Executive Officers, Chief Financial Officers, Chief Information Officers, and similar roles.
ülevaateid
https://altiagroup.com/investors/governance/role-executive-management-team
https://www.cv-library.co.uk/career-advice/executive-careers/key-roles-make-executive-management-team/
https://en.wikipedia.org/wiki/Senior_management
https://www.executive-vp.com/what-is-an-executive-management-role/